وبلاگ فرهنگی ،اجتماعی ثمر ابهر

خانوادگی ،اجتماعی،ثمرابهر،وبلاگ

درباره من
«عضو مركز توسعه وبلاگ نويسي ديني خراسان جنوبي با كد عضويت 50051»
به نام خدا
کار را با نام خدایی آغاز می کنم که آرامش دهنده دل هاست خدایی که عشق را آفریدوبه انسان یاد داد که دوست بدارد وامیدوارم در راهی که آغاز نموده ام آنچه از دلم بر می آید بر دل های مشتاق به محبت مردم عزیزمان بنشیند زیرا که من هم به محبت تمام مردم نیاز مندم وبرای جلب آن از هیچ کوششی دریغ نمی ورزم
و امادر باره وبلاگ  ثمر ابهر
پیدایش فضای مجازی و کاهش رسانه های سنتی در شهرستان ابهر و بر خورد سلیقه ای اربابان آنها به اجباربرای ایجاد ارتباط با مردم خوب ابهر استفاده از فضای مجازی را انتخاب نمودم که آرزو دارم در بهره گیری از این امکان مناسب اولا به هوای نفسم اجازه جولان ندهم ثانیا تنها برای ارتقاء سطح فرهنگ منطقه فعالیت نمایم و در نهایت اینکه چیزی را بنویسم که مرضای خداوند متعال و صاحبان حق باشد در این راه چون خود را کم توان و نیازمند کمک می دانم از عموم دوستاران فعالیت های فرهنگی در خواست می کنم که مرا در بجا اوردن رسالتی که بر دوش خود احساس می نمایم یاری دهند.

پی طاعت الهی به زمین جبین نهادن
گه و گه به آسمان ها سر خود فراز کردن
به مبانی طریقت به خلوص راه رفتن
ز مبادی حقیقت گذر از مجاز کردن
به خدا قسم که هرگز ثمرش چنین نباشد
که دل شکسته ای را به سرور شاد کردن
به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد
که به روی مستمندی در بسته باز کردن
                         "شیخ بهایی"
نويسنده :حسن اسدی
تاريخ: پنجشنبه دوازدهم دی ۱۳۹۲ ساعت: ۹:۵ ق.ظ

زمانه افسر رندی نداد جز به کسی

اگربه مقیاس ادبیات معمول بخواهیم برای رند معنی ویا معنایی ارائه نماییم رندرا می توان فردیزیرک، حیله گر، منکر، بی قید و لاابالی، بی سر و پا و آن که پایبند آداب و رسوم عمومی و اجتماعی نباشد و مصلحت اندیشی را انکار کند و هرچه پیش بیاید انجام دهددانست

اما اگربخواهیم او را برمبنای ارائه تعریفی فلسفی ،اجتماعی از جریان رندی موردمطالعه قراردهیم خواهیم یافت که رند کسی است ویا جریانی را نمایندگی می کند که تمام رسوم ظاهری و قید و بندهای معمول را رها کرده ، محو حقیقت شده ، اسرار حقیقت را دریافته و شریعت و طریقت را طی کرده باشد ویا به عبارتی می توان رند ویا رندی را کسی یا جریانی دانست که به هیچ قیدی جز خدا مقید نباشد.

ومسلم است که درنزد فکر و اندیشه حافظ رندی به معنی دومین آن مصطلح بوده است ویا به عبارتی مفهوم این فال آن است که برای رسیدن به مقصود تنها راه برای مطالبه گر متعهدبودن به حقیقت معنا می باشد زیرا که آنچه که باقی می ماند حقیقت است و تمام مظاهر دلفریب آنی وزودگذر عمری کوتاه دارند  ودرتاریخ باقی نمی مانند.

که سرفرازی عالم در این کله دانست